FAQ
Op onze FAQ-pagina hebben we de meest gestelde vragen voor u op een rijtje staan.
Klantenservice
U kunt onze klantenservice van maandag tot vrijdag van 9.30 tot 17.00 uur bereiken op het volgende telefoonnummer: +31 (0) 708 080 202. U kunt ook een mail sturen naar klantenservice@wineinblack.nl.
Tegoedbon
Nadat u uw wijnen in het winkelmandje hebt gelegd, klikt u op "Toevoegen aan winkelmandje". U ziet nu een overzicht van alle wijnen die u aan uw winkelmandje hebt toegevoegd. Als u tevreden bent met uw selectie, kunt u uw kortingscode invoeren in het daarvoor bestemde veld. Nadat u op "Inwisselen" hebt geklikt, wordt het bedrag van de bon direct van het totaalbedrag van uw bestelling afgetrokken.
Als de tegoedboncode niet wordt geaccepteerd, controleer dan de tegoedbonvoorwaarden, zoals de minimale bestelwaarde en de geldigheidsperiode. Deze gegevens krijgt u van ons wanneer wij u de tegoedbon toesturen.
Tegoedbonnen kunnen niet worden verrekend met verzendkosten en kunnen niet worden ingewisseld in combinatie met een bestaand tegoed.
Er kan slechts één code per bestelling worden gebruikt, ongeacht het type en het bedrag van de desbetreffende tegoedbon.
Bestelling
Een bestelling kan via de website worden geplaatst, door producten in de winkelwagen te leggen.
Vanuit de winkelwagen kunt u via de knop „naar de kassa“ de bestelling afronden door de leeftijdsverificatie in te vullen, een emailadres en het leveradres in te vullen, de verzendwijze te selecten en de gewenste betaalmethode te kiezen.
Hierna kunt u de bestelling controleren. via de knop „Nu kopen“ is de bestelling definitief afgegeven en ontvangt u een bestelbevestiging.
De minimale bestelwaarde bedraagt € 35. Wij behouden ons het recht voor om hoeveelheden voor individuele aanbiedingen te beperken.
U vindt een overzicht van al uw bestellingen in uw klantaccount onder "Mijn bestellingen".
Daar kunt u uw bestelgeschiedenis bekijken.
Indien u bij uw reeds opgegeven bestelling iets wilt annuleren of wijzigen, neem dan s.v.p. meteen contact met ons op. Wij adviseren u in dit geval telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via +31 (0) 708 080 202.
Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via het telefoonnummer +31 (0) 708 080 202. Zolang de wijn nog niet verzonden is, kunnen we het bezorgadres meestal nog aanpassen. Het tijdsbestek waarin dit mogelijk is, is echter klein, het is dus belangrijk dat u de wijziging zo snel mogelijk (telefonisch) doorgeeft. Geeft u het per mail aan ons door, is de kans kleiner dat het op tijd lukt. Dit heeft te maken met de langere verwerkingstijd.
Als u uw bezorg- en factuuradres wilt opslaan voor toekomstige bestellingen, log dan in uw account. Klik daarvoor op: "Mijn adressen". Hier kunt u nieuwe adressen toevoegen en reeds opgeslagen adressen als standaardadres instellen door eerst op "Bewerken" te klikken en daarna op "Instellen als standaardadres".
Cadeauzendingen naar een ander bezorgadres (dan uw eigen adres) zijn mogelijk via onze homepage. We voegen alleen een leverbon toe aan het pakket:
De ontvanger krijgt dus geen prijzen of facturen te zien. Helaas is het nog niet mogelijk om wenskaarten aan het pakket toe te voegen. U kunt echter via "Bedrijfsgegevens" beknopte afzenderinformatie invoeren, zodat de ontvanger weet van wie het cadeau afkomstig is (bijv.: "Met vriendelijke groeten van Jan Jansen").
U kunt een specifieke wijn vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken, via "Zoeken" of "Alle wijnen".
Veel wijnen die we als aanbieding aanbieden, zijn beperkt beschikbaar.
Mochten wij nog flessen van reeds uitverkochte aanbiedingswijnen kunnen bemachtigen bij het desbetreffende wijnhuis, dan leest u dat – in onze nieuwsbrief.
Betaling
We bieden de volgende betaalmethodes aan:
Creditcard: makkelijk en veilig betalen met een VISA-, American Express-, MAESTRO-, Mastercard-, of Maestro- creditcard.
Paypal: snel en eenvoudig betalen met behulp van uw Paypal-account.
iDEAL: met iDEAL betaalt u direct en veilig door geld online over te maken vanaf uw eigen bankrekening.
Als u uw bestelling niet kunt afronden omdat de gekozen betaalmethode niet door het
systeem wordt aanvaard, kan dit verschillende redenen hebben.
Bij betalingen met een creditcard dient u steeds na te gaan of alle gegevens correct zijn ingevoerd en of de opgegeven kaart nog geldig is. Ook als u een andere betaalmethode hebt gekozen, kan het soms gebeuren dat u uw bestelling niet kunt afronden. Neem hierover contact met ons op of kies voor een alternatieve betaalmethode.
Facturen worden bij Wine in Black niet toegevoegd aan het pakket. Dit heeft een praktische reden: uw factuur wordt een aantal dagen na verzending van de wijn automatisch aangemaakt door ons systeem. Dit betekent dat de factuur op het moment van verzending nog niet klaarligt. Wij sturen uw factuur een aantal dagen na verzending van de wijn automatisch naar het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij de bestelling.
Als u geen factuur ontvangt, neem dan contact op met de klantenservice:
Een aantal dagen na het verzenden van de wijn sturen wij u uw factuur per e-mail. Dit verloopt automatisch. U ontvangt dus eerst uw bestelling en aansluitend het verzoek om te betalen. Over het algemeen werkt dit erg goed.
Helaas kunnen we toch niet volledig uitsluiten dat de bezorging van een bestelling iets langer duurt dan normaal. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als er onderweg een fles kapot gaat, of als de bezorgdienst u niet meteen bereikt en er meerdere bezorgpogingen nodig zijn. In dit soort gevallen kan het voorkomen dat u een factuur of zelfs een betalingsherinnering krijgt, terwijl u nog aan het wachten bent op uw bestelling.
Mocht dit het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. We gaan dan na waar uw bestelling zich bevindt en kunnen een snelle bezorging garanderen.
Begunstigde: Wine in Black GmbH
Bank: Nassauische Sparkasse
IBAN: DE49 5105 0015 0340 0129 05
BIC: NASSDE55XXX
Let op: vul bij het overmaken bij "omschrijving" het bestelnummer in. Dit nummer staat op uw factuur.
Verzending
DPD
U betaalt € 7,90 per bestelling voor bezorging binnen Nederland.
Vanaf een bestelwaarde van € 100 (excl. tegoedbon) is de bezorging gratis.
Zodra uw pakket ons magazijn verlaat, ontvangt u per mail een automatische verzendbevestiging. Zodra het pakket een overslagcentrum bereikt, krijgt u een bericht van de bezorgdienst.
De pakstations van DPD zijn alleen geschikt voor pakketten van een bepaalde hoogte, breedte en gewicht. Veel van onze pakketten overschrijden deze afmetingen. Daarom kunnen wij geen succesvolle levering aan een pakstation garanderen.
De grootte van de verzenddozen kan slechts in beperkte mate worden beïnvloed.
Momenteel worden onze wijnen verzonden in eenheden van 6, 12 en 18, afhankelijk van het aantal bestelde flessen.
De bezorger laat een bericht achter als het bezorgen niet is gelukt. U kunt het nu nog zeven werkdagen bij een pakketafhaalpunt bij u in de buurt ophalen. Alle informatie die u hiervoor nodig heeft, vindt u op het kaartje van de bezorger. Na zeven werkdagen wordt het pakket teruggestuurd.
Verzending naar het buitenland is momenteel niet mogelijk vanuit onze Nederlandse winkel. Wij verwijzen u echter graag door naar onze shops in de buurlanden:
Duitsland: www.wine-in-black.de
Oostenrijk: www.wine-in-black.at
Zwitserland: www.wine-in-black.ch
Frankrijk: www.wine-in-black.fr
Retouren
U hebt het recht om uw bestelling binnen veertien dagen zonder opgaaf van redenen te annuleren. Als u deze overeenkomst herroept, moeten wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de bezorgkosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander soort levering hebt gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen nadat wij uw herroeping van deze overeenkomst hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen. Voor deze terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.
Meer informatie hierover vindt u hier:
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met onze klantenserivce opnemen, per telefoon of email. De contactgegevens vindt u op onze website. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Wij vinden het ontzettend belangrijk dat u tevreden bent met onze wijnen. Bij
de selectie van onze producten staat de hoogste kwaliteit daarom altijd voorop.
Aangezien wijn een biologisch product is, kunnen we echter niet uitsluiten dat
individuele flessen kurk bevatten of een ander wijndefect vertonen. Of misschien
is er een andere reden waarom u ontevreden bent met uw aankoop?
Neem in dat geval contact met ons op en geef de naam van de betreffende wijn
aan ons door. Onze collega’s gaan graag samen met u op zoek naar een oplossing.
Dit kan bijvoorbeeld een gesprek zijn met een van onze deskundigen, die u helpt
een alternatief te vinden dat bij u past.
Bij Wine in Black snappen we natuurlijk dat een verkeerde bezorging vervelend is. Daarom controleren wij elk pakket zorgvuldig op volledigheid en juistheid voordat het ons magazijn verlaat. Ondanks al deze controles kan het helaas voorkomen dat de verkeerde wijn in uw pakket terechtkomt, dat er individuele flessen ontbreken of dat een fles onderweg stuk gaat.
Is dit het geval? Neem dan contact met ons op, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.
Om een zending terug te sturen, kunt u een mail sturen naar klantenservice@wineinblack.nl of bellen met +31 (0) 708 080 202 (maandag tot vrijdag van 9.30 tot 17.00 uur).
Van onze medewerkers krijgt u dan een voorgefrankeerd retourlabel en ze leggen u uit hoe de terugzending van uw pakket en de terugbetaling verloopt.
Stuur alstublieft geen pakketten "freight collect" of met uw eigen retourlabel naar ons terug. We vergoeden graag de kosten van uw retourzending als u onze retourlabels gebruikt. Op die manier helpt u Wine in Black onnodige kosten te vermijden en de verwerking van uw terugzending te versnellen
Wanneer vindt de terugbetaling plaats?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Waar gaat de terugbetaling heen?
Voor de terugbetaling van reeds verrichte betalingen gebruiken wij over het algemeen hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt. Hebt u
bijvoorbeeld betaald met Paypal, dan ontvangt u de terugbetaling op uw Paypal-account.
Klantaccount
Met een klantaccount houdt u het overzicht van huidige en eerdere bestellingen:
1. U kunt uw bezorgadressen opslaan en selecteren voor uw volgende aankoop, zodat u ze niet meer opnieuw hoeft in te voeren.
2. U kunt al uw bestellingen in één oogopslag zien.
Ga naar het inloggedeelte rechtsboven op onze website (naast het winkelwagentje). Klik vervolgens op "Account aanmaken". Daarna voert u uw voor-en achternaam, uw e-mailadres en een wachtwoord naar keuze in. Klik dan op "Account aanmaken". U ontvangt een bevestigingsmail van ons en kunt meteen inloggen met uw gebruiksgegevens.
Onder de knop waarmee u inlogt in uw klantaccount vindt u de optie:
"Wachtwoord opnieuw instellen". Klik hierop, voer uw e-mailadres in en klik op "Reset". U krijgt vervolgens een e-mail met daarin de optie: "Reset uw wachtwoord"(opent in een nieuw browservenster). Hier kunt u uw nieuwe wachtwoord instellen.
U kunt uw bestellingen op elk moment bekijken in uw klantaccount. Om dit te
doen, gaat u naar "Mijn bestellingen" in het "Mijn account" gedeelte.
Klik hiervoor op de afmeldlink in de mail waarin u uw nieuwsbriefvoorkeuren
aan kunt passen.
Afmelden lukt niet? U kunt ook direct antwoorden op de nieuwsbriefmail en aangeven
dat u zich wilt afmelden. Onze klantenservice pakt het vanaf daar graag voor u
op.
Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonlijke gegevens. Ons volledige privacybeleid vindt u hier
https://wineinblack-nl.myshopify.com/policies/privacy-policy
Om uw klantaccount te verwijderen, neemt u alstublieft contact op met onze klantenservice. U bereikt ons telefonisch van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 17.00 uur via: +31 (0) 708 080 202. U kunt ook een mail sturen naar klantenservice@wineinblack.nl.
Als u nog vragen heeft, helpt onze klantenservice u graag verder.